.

O halde nereye gidiyorsunuz ? (Tekvir-26). Hz. Adem'den bu güne , bu günden kıyamete kadar insanoğlunun gündeminde olması gereken bir soru .. Gerçekten samimiyetle birbirimize soralım. Nereye gidiyoruz? Ayaklarımız bizi doğruluğa, adalete, özgürlüğe mi götürüyor? Yoksa zulme, bozgunculuğa, köleliğe mi götürüyor? Nereye bu gidiş? Benliğimizden koparak, kendi değerlerimize yabancılaşarak nereye varabiliriz? Kapitalist sistemin sanatçıları ve …
.
.
Tesettür meselesi son zamanlarda çok konuşulan bir mesele olsa da varlığı da bir o kadar azalmaya yüz tutmuştur. Olaya felsefi açıdan bakacak olursak inanç ve iman meselelerinin hemen hemen tamamında karşımıza çıkan bir sorun bu. Bugün dilimize doladığımız, yaşanmasını istediğimiz, dahası yaşanması gerektiğini bildiğimiz ne kadar dinî mevzu varsa bunlar bizim nazarımızda sadece bir ahkâm …
Bizi 150 senedir Batı zihniyetiyle düşünmeye zorlayan Tanzimat Fermanı'nı yazdık. Üstad Necip Fazıl Kısakürek, "... bu eseri örgüleştirmek için yaratıldım" dediği ve Anadolu gençliğine ithaf ettiği İdeolocya Örgüsü'nde "Tanzimat'tan beri devam eden sahte inkılâplar ve bu sahte inkılâpların türettiği sahte kahramanlar, dâvamızın, müşahhas plândaki baş meselesidir" diyerek dâvamızın en mühim esaslarından birini bizlere ifade etmiş …
Gençlere rol model olacak isimleri piyasaya sürmeli, filmler, çizgi filmler üretmeli, kitaplar yayınlamalıyız. Kâinat boşluk kabul etmez diye hepimizin bildiği ve ara sıra çeşitli vesilelerle dile getirdiği bir hakikat vardır. Bende şimdi bu hakikati kültürel mânâda ele alacağım. Çünkü bu alanda dolduramağımız boşluk git gide bir dehlize dönüştü ve içine düşen düşene... Çok uzatmadan mevzuya …
Anlayarak Okumak Bir baba, duaları ve Kur’an-ı Kerim’i öğretmeye başladığı 6 yaşındaki çocuğuna, öğrettiklerinin anlamlarını dabelletmek gerektiğini düşündü. Yalnız Kur’an okumayı değil, o harfleri tanıdıkça yazabilmeyi de öğretmeliydi.Ama en önemlisi öğrendiklerinin anlamıydı. Bu sebeple kendi bilebildiği kadarıyla, çocuğun da anlayabileceği şekilde öğrettiklerinin anlamlarını da açıklamaya çalıştı. “OKU” emri, anlamını bilmeden okumak olmamalıydı. Anlamı kavranmadan okunacak …